Jun 17, 2009


I'm suppose to put these pics dlm entry kenduri kahwin Puan Hazimah but malas nak edit..bagus tak? We are friends back from Secondary school lagi, though only together in the same class during Form 5, we are quite close with each other. Bercerita tentang kawan, walaupun I have agak ramai kawan tetapi hanya mempunyai bilangan yg amat kecil (I can finger count my close friends) kawan yg rapat. Maybe secara naturalnya I'm a bit difficult to understand and sometimes too unpredictable to have friends yg boleh memahami. Socially, I can mix well and blend well with the crowd but that's it. Even these two ladies (Azie and Sri) complained that sukar untuk memahami diri saya dan sesuatu yg saya lakukan. Apa yg orang tak faham pun saya kurang pasti. Certain people might say senang untuk meneka mood unpredictable saya tu..hanya memandang pada air muka saya saja cukup untuk mengetahui apa yg saya sedang alami..but that's not always the case. Hakikatnya saya sukar meluahkan rasa hati pada orang yg tidak rapat dengan saya. Saya adalah seorang pemendam..suka berfikir berkali-kali tentang sesuatu dari meluahkan kepada orang lain. Like these two ladies..saya rapat dengan mereka..but jarang sekali saya berkongsi masalah atau suka duka yg saya alami. Kenapa?? Saya tak suka menyusahkan orang lain dengan masalah saya. Selagi saya mampu..I will deal it alone. Maybe saya seorang egoist tetapi saya masih mengakui...sekiranya tak mampu, saya tetap memerlukan seseorang untuk membantu saya to face a certain problem. It's simpler to have many friend than to find a reliable best friend.

No comments: