Jun 6, 2009

Hasil lawatan berjumpa dentist di Manjung (Umah my parents kat Taiping but gi klinik kat Manjung tu kan) maka telah berhasil menyembuhkan my bleeding and swollen gums nih. Itu pun ambil masa selama 3 hari juga. Seksanya bila gusi bengkak kan? Baru la nak bersyukur dengan nikmat kesihatan yg Allah beri selama ni. Ni le kata manusia..yg mudah lupa dan lalai! Baru je sikit dugaan yg diberi..dah rasa berat.Apatah lagi kalau yang tak tertanggung badan? Huhuhu..janganlah sampai aku menjadi manusia yang lupa diri dan lupa ingatan.
Kisah gigi yang dibawa begitu jauh ke Manjung ni ada kena mengena dengan joint inspection rumah yang baru siap. Since dah sakit sangat maka aku terus le berjumpa mana-mana dentist yang available. Dr Fairuz was the dentist I saw that day.Selesa rasa di klinik tu. Ada play area untuk budak-budak and ada juga surau. The helpers aka receptionist pun ramah mesra..hilang tension orang yg sakit. Mula-mula start with scaling...a painful process tapi bila swollen gums ni baik..rasa bersyukur le. Disebabkan aku pregnant..dentist taknak kasi ubat tahan sakit ke apa ke..coz dia kata bersalin dulu lagi sakit kan?huhuhu.pulak!! but for my own sake juga and for baby's health.Takut makan ubat yg aku low tolerence..betul la tu kan. But bila keluar dari 'operation' room tuh..rasa nak buka mulut pun tak sampai hati..huhuhu..sakit la tu!! Tapi sebab gums pun dah sihat..oklah bersakit-sakit dahulu tu kan?
Alkisah joint inspection rumah pulak..aku dengan bingitnya complain la pasal entah sapa-sapa guna rumah aku dan tandas rumah tu untuk melepas then tak pandai flush!! Dipilihnya master bedroom pula tuh..angin angin. Sha (yg inspect bagi pihak penaju) pula kata kami tak kunci tingkap or mana-mana pintu walhal masa last kitaorang datang dulu habis semua double check berkunci or not. Aku taklah marah-marah dia...dah bukan salah dia pun kan. Tapi aku remind ikut bahasa yg agak tegas la. Rumah tu rumah kitaorang walaupun belum kitaorang diami lagi. Banyak juga le yg kami minta untuk touch up...yg mana yang crack..shower yg tak function..cat yang tak cantik...dah namanye bayor mahal kan?
Then 3rd trip pula ke kedai mencari grill. Since skang musim orang pakai wrought iron yang cantik berbunga tu maka kami pun tanyakan le...makaih harga...rasa nak pitam jugaklah.huhuhu. Walaupun bunga paling simple..tetap standard harga duit hantaran anak dara zaman sekarang. Puas aku ayat tokey kedai tu berhasil la dapat pattern yg cantik sket dengan harga yg agak murah (maknanya tak murah la tu) tapi masih lagi perlu kami consider...tengok kesihatan poket hubby dulu..hahaha..

2 comments:

Hannahadi76 said...

nak pakai wrought iron...? hmmm... akak memang berkenan but tengok poket, pakai grille bese je la. jauh bezanya. rasanya lebih berbaloi kitorang spent utk alarm system lagi utk secure rumah.

Jue Fauzi said...

cantik berbunga-bunga..tapi duitnya pun banyak bunga juga.tengok macamana nanti..survey harga dulu akak.