Mar 30, 2010

Hari ni was spent interviewing senior officers who are being nominated to go for a course. Bezanya interviewing senior officers with other officers ni they are less demanding and they know what to give according to our requirements. If yg bukan senior officers ni, banyak betul kerenahnya...tak terlayan. Lagaknya satu la nak layan, when we interview them..ada masa susah sangat la nak keluarkan ayat dari mulut tu...haila.
And then hari ni jugaklah dapat satu lagi task yg betul-betul make me blow my top...seriously I am pissed. I have been nice and tolerable to things yg sepatutnya bukan my kerja pun...I help out and complete it without saying anything..complaining what so ever. And saya terasa disebabkan saya type yg tak berkira bab kerja..orang ambil kesempatan. I believe in being positive, and always see things from the most brightest side...but this time around, it's too much. Betul saya rasa orang memijak-mijak kepala saya, benamkan dalam lumpur and timbus dengan konkrit.
Saya bukan jenis yg suka mengadu domba dengan bos untuk selesaikan masalah...nor menggunakan kabel super optik yg ada untuk 'menyusahkan' hidup orang yg susahkan saya. Tapi saya akan berdoa supaya manusia-manusia yg suci murni ni mendapat balasan yg setimpal dengan niat mereka. Jika betul niat mereka untuk saya belajar benda baru (yg takde kena mengena dengan kepakaran saya), saya halalkan tapi if otherwise...biar Allah yg balas 'jasa baik' mereka itu. Insyaallah.

No comments: