Mar 27, 2010

Ada few post yg I tak sempat nak siapkan sebenarnya since the last entry. Seriously, although I love to blog..ada masa kegemaran ni perlu dikorbankan untuk perkara-perkara yg lebih penting lagi. As I am at the end of the semester..semakin kalut menyiapkan assignments, group presentation and group project, individual project..macam-macam la. Juga apabila ditambah dengan stress kerja+study, saya telah jatuh sakit for one whole week. Ting tong aje rasa walaupun saya cuba untuk menidakkan kesakitan tu. Memang disaat genting nak submit group assignment and nak buat presentation, saya rasa makin sakit..huhuhu.nasib baik la group member saya jenis yg sangat sangat baik hati and memahami keadaan saya (thanks to Kak Has and Raihan la).
Memanglah bila saya belajar dan bekerja (disamping menyandang jawatan isteri, ibu dan kakak), komitmen saya bertambah dan tanggungjawab juga bertambah..dan beban juga..stress...senang cakap, semua la jadi double. If nak kata saya perlu motivasikan diri ke, kuatkan semangat ke...wah wah...if saya tak motivate diri saya dan kuatkan semangat saya supaya jadi steel...agaknya dah lama saya give up. Hari-hari saya 'bercakap' sorang-sorang dgn soul saya...supaya saya sentiasa kuat dan waras untuk hadapi cabaran yg datang setiap hari. Hari-hari juga saya berdoa agar diberi kekuatan yg jitu untuk hadapinya.
Alamak..dah emo la pulak entry ni..bukan apa...bila bercakap soal pengorbanan ni, saya memang emo..hahaha..sebab banyak yg saya korbankan untuk perjalanan yg satu ni...
Anyway, saya gladly dah menonton movie dengan hubby dan adik saya..hahaha..kan saya merajuk dengan hubby pasal movie ni kan and this time around walaupun dia masih sibuk (memang sangat sibuk siapkan buku), dia temankan saya tengok wayang juga. Dah berminggu dia mengadap laptop tu sampai saya yg terkejar dengan assignment ni pun macam rimas tengok keadaan dia...no fun. Plan asal nak tengok di Mid Valley la tapi bila sampai...que nak beli tiket dah bergulung-gulung panjang (betul ke ayat saya?). Siapa yg kenal saya tentu tahu allergic saya pada crowded place and long que kan. So, adik saya buat cadangan bijak ajak tengok di GSC Signature kat The Garden. Memang tak ramai la orang..convenient je beli tiket tak perlu beratur panjang...and sofa (wah...sofa tu tau) tempat duduknye pun sangat selesa. Waahaha...sesuai la dengan harga tiket yg saya bayar. But yg penting saya dah menonton Alice in Wonderland (walaupun org dah lama dah tengok..saya tak peduli la)...and make me a happy person.

Ni at lobby area tempat menunggu sebelum naik ke atas (notice the staircase at the back) untuk masuk ke cinema.

I and Alice...sebab gunakan camera phone je jadinya tak berapa semenggah..tapi saya nak juga letak (blog saya punya kan).

No comments: