Mar 30, 2010

Balik kerja harini saya rasa flu datang balik..waaa..tidakkk. Apalagi yg tak kena ni? Ubat dah makan, multivitamin pun dah telan...lemah sungguh antibody saya lately. Saya faham virus selsema ni banyak jenis...tapi takkan la saya nak kena menderita merasa semuanya sekali? huuuu..sungguh seksa. Sebelum ada yg suggest saya pregnant, ampun ye sebab memang lah tidak. Bukan sebab yg satu itu.
So, saya heret (literally la) suami ku sayang dan adik saya temankan saya berjogging di Taman Tasik Titiwangsa. Hubby saya rela tak rela je ikut sebab letih seharian di pejabat tapi (dia kata takut ada yg ngorat..cheh) dia ikut juga. Adik saya Ain tu patutnya ada game badminton dengan geng-geng sekerja tapi saya dah plan dengan dia since yesterday nak keluar berjogging. Selalunya if berpeluh sakan berlari, selsema atau demam saya mudah je hilang. Dah lama juga saya tak berlari (since saya keguguran kali kedua ni le rasanya) sejauh tadi. Masa PT selalunya saya lari main-main je (sebab usually bila dh tahap pangkat saya, jarang sekali org akan turun ikut PT) asal keluar peluh sikit-sikit...tapi tadi memang sampai basah baju la saya berpeluh.
Balik tu singgah di Istana Budaya sebab kata Ain makanannya sedap. But then terbau char keow tieow pula kat gerai seberang jalan IB tu..so disitulah kami singgah makan. Tengah syok makan ada geng-geng Abby Yus si pelakon tu datang menjamu selera. Agaknya ada practise teater la kut.
Balik rumah, mandi, solat..badan sengal-sengal dan masih lagi ada selsema ni..haila. If makan ubat, nescaya meeting esok saya akan menjadi zombie..sedangkan saya dah plan nak menjadi seorang rebel if saya diberi kerja yg bukan-bukan lagi. Saya memang lemah bila makan ubat yg menyebabkan mengantuk ni. Kesan bukan sekadar 8 jam je tapi more than that. Another thing is, thinking will be a hard process..nak mencerna idea tu susah benarlah if makan ubat selsema ni.
Apa yg saya bebel?? owh..I should perform Isya' prayer and terus zzzz la macamni.

No comments: