Mar 23, 2010


For weeks I was tied up with works and assignments, until I had this massive migrane for 3 days, I decided to slow down a bit (only a bit since the group assignment is due this friday). Makin tertekan saya rasa...makin senang saya sakit kepala atau rasa nak muntah. Walaupun saya dah arahkan otak saya supaya tak menyampaikan signal stress keseluruh badan saya, maybe the stress size tu terlalu besar untuk disembunyikan...maka saya rasa kejang bahu la, sakit belakang la...huh.
Mana la saya tak stress (tak termasuk anxiety level nk siapkan assignments lagi) bila semua orang bagi saya kerja last minute dan expect nak dapat immediate result. Processor paling laju and paling powerful pun boleh jam kalau input masuk non stop and nak buat semua at one time. Bila saya bagitau saya buat ikut priority and first come first serve basis..ada pula yg claim the matter yg dia minta saya siapkan lagi penting. Well, if penting sangat mesti la you fikirkan dari awal lagi nak berikan pada saya kan? Saya seorang aje yg ada nak buat silap mata (translation la what else)..jadi tolong la faham bila saya kata..."email dulu pada saya dan saya akan buat bila saya dah siapkan kerja yg satu ni..and saya akan hantar sebaik saja saya siap". At least saya tak pernah kata saya tak boleh buat and tolong cari orang lain buatkan...ye tak?
Ehmm..if saya sibuk sangat, macamana saya boleh post entry?? Kalau nak tau, satu entry ni saya save and edit and save and edit at least for 5 times tau...baru la dapat publish...hahaha..walaupun takde orang tanya..saya tolong terangkan. As I said before..menulis blog adalah salah satu cara saya to release my pent up stress.
On a different note, semalam saya dapat satu sms dari nombor yg tak register. Ada 2 words aje. Punya la saya perah otak sampai kering nak ingatkan nombor siapa sebab takde dlm directory. Siapa yg hantar message ni dan kenapa perkataan itu aje? Maybe ada orang tersalah hantar message pada saya kut. I was thinking of sms that number back and tanya siapa dia and kenapa dia hantar message tu pada saya...tapi tak sempat saya hantar...something clicked from the back of my mind. Ya Allah!! nasib baik saya tak reply...if not maybe 'orang tu' ingat saya masih teringat-ingat pada dia lagi. Sungguh saya tak faham motif dia...dan saya pun taknak faham sebab dia bukan siapa-siapa pada saya dan saya tak berminat nak tahu. Cuma..jangan la ganggu saya lagi. Walaupun saya ada gaduh-gaduh manja dengan hubby saya...cinta saya masih utuh..masih kuat untuk hubby saya ye. Tolong main jauh-jauh boleh???

2 comments:

Suzie said...

wow siapakah org itu???..hehe..

Diana Hadi said...

buat master mmg perlukan kesabaran dan sudah pastinya tahap stress automatically akan jadi tinggi. apatah lagi utk org yg bkerja, berumah tangga dan ada anak kecil. adam blh consider sbg small kid kan. bila rasa nk stress, pegi la peluk or kol adam jap. then sambung balik keje. pasti bersemangat semula. fikir nk grad cepat2 dgn pointer yg best. di UiTM xtau la, tp di UKM, PNGK lulus starts at 3.00. bawah 3.00 tu kira bungkus. btw, moga sukses. kalu rajin jumpa lecturer, ikut apa kata dia, buat apa yg dia nk, pasti blh lulus punya. lastly, caiyok!!!