Sep 15, 2009

Don't be surprise to see the pic. This is a non-political entry..heck, I'm not interested with politic pun selama-lama ni although my family is a strong supporter of the green and white flag while the in laws are equally strong supporter of the red and white flag. To thread on the very thin ice between the two families pun dah cukup for me..apatah lagi nk involve with it kan?
Anyway, petang ni I have Jamuan Berbuka Puasa with N.S MB at the camp. Have to be there as early as 1840. Means petang ni kena la start masak awal for the one yg left behind. Since mak mertua dah bekalkan sambal ikan and masak lemak pucuk paku semalam, I'll just reheat je and tambah satu lagi lauk and goreng the popia..hehehe..siap.
And I'm still waiting for the signal order...yg tak sampai-sampai lagi. Haila..hopefully takde la aral melintang and dugaan like last time. Kisahnye, when I was really sarat mengandungkan Adam, I was posted to KL (masa tu kat Lumut) so when I finished pasking..they cancelled my posting order!!! Dalam sarat dah tu kena unpack balik..menangis juga le tapi hanya I and hubby jelah yg tahu susah payahnye. Just this time around taklah sarat mengandung kan? (but, if I am still pregnant, dh sarat dh la ni).
But kerja tetap kerja la..rasa macam nak muntah-muntah dah marking papers ni.Sampai tunggang terbalik dah nak siapkan cepat. Tapi bila kena baca one by one..detail by detail, word by word..ingat seminggu boleh ke siap nak marah papers yg beratus nih??
Tapi dah tanggungjawab nak buat macamana lagi...kerjakan tanggungjawab yg telah diamanahkan!! Walau diri sendiri sengsara.huhuhu.
Oklah rambling untuk hari ni...nanti tiba-tiba masuk isu lain pulanye.hehehe.

2 comments:

ROSMAH AZAN said...

Haaa..cam my family green+white..family hubby pn sama..i ni equal..ahaks..

Jue Fauzi said...

I and hubby memang tak campur la..but both side memang strong supporters.Whenever pilihanraya at lest we have 2 sides point o view..kind of entertaining gak sometimes.hehehehe.