Feb 2, 2010

Part II

I think semua yg mengenali saya tahu betapa saya ni culas ke hospital. Selalunya bila demam atau migrane yg super itu datang menyerang, saya cuma beli ubat OTC (over the counter) aje. Saya tak suka menunggu lama di hospital because saya rasa sakit saya makin bertambah bila berada di hospital. And as we know the waiting time at Hospital Kerajaan ni ada code warna...if setakat sakit kepala bagai nak pecah kepala tu di consider sebagai 'pesakit biasa' jadi masa menunggu 2 jam tu adalah paling minimum. Pardon me but 2 hours tu dh memang penyiksaan enough.
Bila saya pregnant (start dari Adam lagi), hospital la tempat paling kerap saya kunjungi. If setakat monthly ANC tu kira oklah..tapi since Adam, saya punya ANC setiap minggu...dan saya rasa perit sangat bila setiap kali lawatan, sah la satu jab akan kena. Tapi demi kesihatan kandungan saya..ku relakan jua walaupun sakit sana sini.
Setiap orang akan diduga dengan macam-macam perkara dan kami akur...dalam mendapatkan zuriat, Allah swt menduga kami dengan kesukaran begini. Mungkin sebenarnya kami belum bersedia menerima orang baru? atau mungkin juga rezeki kami setakat Adam Muqriz itu seorang? We had a long talk; I and hubby, and we access balik pencapaian prestasi kami di sisi Allah swt. Mungkin belum cukup kredit sunat tahajjud, ataupun ada debit solat wajib...among others la. Mungkin indeks KPI kami tak cukup cemerlang lagi dalam ibadat kami untuk Allah swt...tak tahu..
So, instead of mourning apa yg diluar bidang kuasa, we work on mantapkan kepercayaan, iman dan takwa kepada Allah swt.
Kerana itu saya boleh ketawa..saya boleh bercerita tanpa sebak apa yg berlaku pada kandungan saya, apa yg akan dilakukan pada 2 hb Februari 2010 ini..saya redha.

No comments: