Feb 11, 2010

My week is well spend with prince of the house, siapa lagi if not Adam kan. Siapa cakap tak penat bila buat kerja rumah, jaga anak, masak and do the laundry??? memang ada tenaga super power la agaknya if you cakap tak penat. But I personally (and admitted by my mom) think Adam is far far more cerewet bila stay with me..plus very demanding. So that make me so tired when night come and nak buka mata update blog pun tak daya lagi dah. Tapi dapat upah foot rub kira okeh la (hehehhe).
When hubby comes back from work then baru ringan sket my kerja since Adam akan glued to his daddy pula..hahaha..poor daddy ye..penat kerja di pejabat tak habis, sambung buat workout dengan heronya pula. But I don't think he mind pun..pening kepala dengar diaorang bergurau.
Owh..few issues arise during the week...the thing is, since I have another 2 years to serve and I had made up my mind to quit...so we got into serious discussion on what's the next step. I have plenty of ideas (and choices) but staying at home is definitely not it. Bukanlah sebab I tak suka to be a fulfledged housewife tapi rasanya ekonomi family belum sekukuh itu untuk I duduk jaga anak aje dirumah. It's samada saya terus sambung doing my Phd (huhuhu...Master pun merangkak boleh consider Phd tu?..huhu) ataupun sambung apa yg saya dah pernah buat selama ni (teaching la what else). Of course kawan-kawan menentang keras pilihan saya untuk berhenti tapi yelah..pilihan masih ditangan saya. Saya rasa saya dah penat bekerja like saya bekerja sekarang and I think I want a more flexible working routine (kalaulah dapat).
Kisahnya, bulan Mei pulanya saya akan dihantar berkursus di PD...rasanya 2 bulan kut the duration. Pedih la saya..this course pulanya memang le mementingkan kecergasan fizikal and mental..huhu..kalau difikir malas..mau je saya tolak aje..bagilah pada orang yg masih nak berkhidmat tapi prinsip saya selama ni satu je..jangan sesekali menolak kursus...sebab banyak yg boleh dipelajari...takpelah..saya redah jelah.
Anyway, gambar-gambar dibawah ni takde kena mengena with the story pun..I just tested my D90 semalam sebab lama dah rasanya tinggalkan 'kekasih hati' tu..dah lost touch dengan self- learn skills..hmm..ataupun saya boleh pergi kursus jurufoto dan jadi photographer professional????hehehehe...

Posing terpaksa ni..mata masing-masing dah layu dah..
He usually cuddle up with daddy before doozing off to lala land..

Kan dah kata..sleep tight my darlings..(sebelum kena kejut masuk tidur dalam bilik)

No comments: