Feb 2, 2010

Part III

Start dari berjumpa Dr Asmah, saya dah start spotting, mula terasa minor cramp.I was given 5 days sick leave from Dr Asmah so that saya boleh berehat di rumah dan datang balik on the 2nd Feb for D&C. But on Friday saya kuatkan semangat dan tahan rasa sakit untuk pergi ke kelas juga since I have assignments to hantar. I know my classmates were very concerned termasuk la Dr Faizah, my lecturer tapi I know when I can and when I can't. Nasib baik saya di kurniakan seorang suami yg sangat memahami dan baik (alhamdulillah)...dia la yg menghantar saya sebaik pulang dari pejabat sebab saya tak berani drive dengan contraction yg dh start. Dia la yg menunggu dlm kereta hingga saya selesai kelas.
Hari sabtu pula saya dah tak mampu nak ke kelas sebab saya dah start rasa kurang selesa. Tapi saya sangat rindukan Adam sebab dah 2 minggu tak dapat balik menjenguk dia. Saya katakan pada hubby, if perlu hantar ke hospital masa on the way balik ke Taiping, hantar la tapi saya nak balik juga tengok anak saya ( owh..bila degil saya datang, apa pun dah tak peduli lagi). So hubby (agaknya tak nak tengok saya sedih-sedih) setuju and we push off around 12 pm to Taiping. Sepanjang journey, saya memang dah start sakit tapi saya sembunyikan sebab saya tak nak hubby tau and send me to hospital.
Kami sampai ke rumah dalam jam 8 malam (lama kan journey..hehehe) and sakit tu hilang bila tengok kegembiraan Adam..melompat-lompat dia excited bila daddy and mommy balik.
Hari Ahad, saya dan start heavy bleeding tapi takde cramp jadi saya decided to wait until tuesday la untuk ke Pusrawi. After all, tak rasa sakit sangat kan..cuma Adam le yg super attached to me. Dia yg selalunya best friend Daddy, this time memang tak pedulikan Daddynye pula. So my mom suruh I balik berpantang ke KL aje nanti sebab if I di Taiping, susah I nak rehat dengan Adam. Berat hati..tapi ikutkan aje la cakap ibu bapa kan.

2 comments:

aishah zaharin said...

jue, reading thru your new entries, it kinda buat i refresh back, what i've gone through last 4 years.

i can't say much, but believe in Him, have faith in Him. He knows best.

just remember this,

"if you feel that u're in a deep dark tunnel, always remember, there'll be light at the end of it."

Jue Fauzi said...

Aishah-Thanks for the support..insyaallah we'll be able to go through it..stronger than we were before.Insyaallah.