Feb 17, 2010

Another gynae visit..another poke and prod and another jab..huhu. The appointment was penned last Saturday but after 2 hours (and plus) of waiting (memang ramai sangat patient), we just had to reschedule. Adam pula dah start boring and kelaparan so tukar la appoinment harini. Today pulanya is suppose to be my first day at work after 2 weeks leave. Tapi sebab sakitnya buttock ku kena one jab..Dr dah kurniakan sehari mc..hahaha.
This visit mainly nak check my uterus if ada lagi remaining tissues. Alhamdulillah the scan looked clear. I will have my blood tested for various tests coming 13 March 2010...a day after our 5th Anniversary. After that then baru decide jenis treatment yg perlu if I want to get pregnant again...which was the issue yg I discussed with Dr tadi. Sebab I have one 3 month course waiting this May, I could not possibly get myself pregnant la kan...so she injected me with noristrate 200 mg (selagi tak tau punca my miscarriages, we have to avoid from getting pregnant) which kena ambil one more time this May...seksa seksa. She advised me against getting the implant for pregnancy planning as it will lasts roughly for 3 years..because of age factor. But I tak komen lebih la..have to discuss in depth with hubby dulu. Takkan I nak buat keputusan sendiri aje without discussing with him kan?
And then, my blood pressure was very low..huhu..tak pelik la sebab I berjaga semalaman anak bujang I demam. Bergilir with hubby yg sambil tengok bola..boleh gitu? Adam macam biasa la if demam memang mommy daddy akan berkawal la sepanjang malam. Sakit sana sakit sini..demam selsema kan..kesian. Paling takut temperature dia sky rocketed within minutes..huhuhu..so semalam kami 'berkampung' kat family hall sebab Adam rimas tidur dlm bilik.And then, I had to hantar dia pulanya to a new baby sitter. Puas la pujuk, berdiplomatik itu ini nak kasi dia masuk rumah pengasuh dia. Banyak alasan dia tak nak duduk dengan pengsuh baru dia..tapi terpaksa ku tinggalkan jua la..nak buat camane. Sakan juga meraungnye..sedih hati I dengar sayup-sayup suara tangisan Adam..hailah anak..if mommy and daddy mampu..dah lama mommy berhenti kerja dan duduk di rumah jaga Adam...

No comments: