Jan 29, 2010

Part 1

Sebenarnya saya nak menunggu masa yg betul-betul sesuai before I make the official annoucement (note: bila dh betul-betul dlm zon selamat). Saya mengambil iktibar kisah yg lepas dimana we were excitedly had announced awal-awal about my pregnancy tapi diakhirnya the pregnancy had to be aborted. Tapi apakan daya saya..hanya Allah Maha Mengetahui. Tak sempat saya buat announcement yg the family bakal expanding..saya kini menulis tentang satu lagi kehilangan.
I had successfully been 10 weeks pregnant and takdirnya kami hanya dapat menjaga nya sehingga 10 minggu itu sahaja. Dr Asmah had given me the heart breaking news yesterday when I had check up. Nothing could be done since we had done what we are capable of. Reasonnya tetap sama seperti miscarriage yg lepas-Chromosamal problem.
Balik dari hospital, saya masih lagi blank...panic memikirkan D&C yg perlu dilalui 2 Feb 2010 ini..tapi sempat ke pejabat menyelesaikan tugas-tugas yg penting sebelum mula bercuti. Hati sebenarnya menangis meratapi satu lagi kehilangan tapi saya kuatkan semangat. I know I can handle this and I know I can be strong.
Back from the office, before starting to do my assignments, I searched the internet..I googled up what news I can get about the problem. Tapi it is like saya persoalkan kuasa Allah swt pula. Saya berhenti bertanya apa salah saya..tapi saya kuatkan semangat dan kuatkan percaya saya pada Allah itu Maha Mengetahui.

2 comments:

Suzie said...

Tabah la jue,saat2 mcm ni mmg sukar org nak faham tapi Allah sentiasa ada...i pun nak stay strong n stay +ve bkn semudah kata2 T___T tapi mcm u ckp,Dia lebih tahu yg sebenarnya kita mampu handle ujian ni.InsyaAllah

ROSMAH AZAN said...

Sbnrnya, bkn mudah utk berdepan dgn situasi sebegini yg amat2 berat..betul, kdg2 hati akan terdetik kenapa?mengapa? bnda ini terjadi pada kita...tapi bila kita muhasabah balik kita kena ingat sebelum Allah memberi kebahagian kepada hamba-Nya, pasti ada dugaan dan cabaran yg amat dasyat di mana terselit sekalung HIKMAH