Jan 19, 2010

Talk about mundane office life days ago..huhuhu...anggap saje saya menarik balik kata-kata riak itu ye. Sesungguhnya saya telah mendapat angin-angin sibuk (tempias-tempias) sejak semalam tapi tak berapa sedar..tapi hari ni bila dah membuat lawatan 'courtesy calls' merata-rata..badan pun sengal-sengal..otak pun sendat dah susun jadual itu ini..baru sedar..hahaha..siaran terlewat. Hari ni juga I tried to use a different route. .hehehe..tu pun jasa baik stafku yg menunjukkan jalan. Nak harapkan diri sendiri..tak sempat la nak try cari. Rasanya I'm more comfortable with this newly found route...kurang traffic light and kurang lubang untuk ku langgar. Keta pun dah berkeriuk berbunyi (memang la tak tahan nak dengar) sebab jalan berlubang sampai tak daya nak elak dah.
And how I wish I could concentrate on the assignments...alangkah bahagianya. But, whenever I start to open it..ada je keje lain yg interrupted. But I'm giving myself a timeline until tomorrow to start working on everything. Half of my day hari ni pun dah habis dengan courtesy calls..then balik pejabat sibuk prepare untuk meeting pagi esok. Owh...tujuan courtesy call ni adalah untuk mengenalkan diri kepada pihak-pihak yg berkepentingan..hahahaha..
Overall, kerja sekarang sangatlah berbezanya dengan my work dulu...now I need to plan, deliberate and execute semua program atau apa yg berkaitan dengan tugas aku sekarang. I also need to control, take care of and manage my human resources. Walaupun perkara biasa tapi cara dan budaya kerja sangat lain. Since my passion is teaching, aku telah volunteer to teach English for SPM..hehehe.Bukan takde keje cari keje tapi better buat kerja yg aku suka rather than orang bagi kerja yg bukan-bukan yg aku tak suka...betul tak?

No comments: