Aug 6, 2009

Hari ni hati kembali tersenyum. Tersengih kelegaan (boleh ke gitu?hahaha..) sebab suami tersayang dah pulang sebelum 'keluar' lagi for a week next week. Apa nak buat, masing-masing mencari rezeki jadi sacrifices seperti ni are norm. Thank God semenjak 'kepupusan' English lecturer/instuctor at school, aktiviti 'keluar' aku dah hampir tiada. Malas sebenarnya dengan outstation ni..semua penat.
Last entry aku put info about H1N1.Yesterday aku bawa Adam ke klinik because dia batuk-batuk and since it is chesty cough, aku agak concern sket. Malam-malam tidur tak nyenyak sebab batuk..kesian. Paling aku risau sebab aku berada didalam kawasan 'merah' which I won't know if I am a carier...so untuk mendapatkan kepastiaan, aku bawalah Adam ke klinik.
Sempat berborak dengan Dr. Zahar dalam suram cahaya lilin (sebab masa tu black out since ada kebakaran kecil di Bayu Beach Resort) and antara isi kandungan perbualan tentang beraninya manusia-manusia yg memenuhi pantai-pantai di Port Dickson walaupun here and there we know there are H1N1 cases in which deaths had been recorded! As if nothing is happening tau if you see the number of peoples flocking to PD every weekend. Aku pun last week ada pergi berkelah di Teluk Kemang but because I stay here, I know which area yg tak ramai manusia and what time yg bukan peak hour so tak lah bersesak dengan orang yg ramai. Anyway, alhamdulillah Adam's temperature is not that high (I should know since I check his temp every 1 hour) just batuk dia je yg merisaukan aku. Also Adam ni memang type yg sangat susah nak makan ubat, akan terjadilah episode silat,kuntau dan segala macam body locking nak pastikan ubat tak diluah kembali. And just now, after a dose of cough syrup, habis cadar katil dengan his vomit..huhuhu. Seksa mommynye memandang but lagi bagus dia muntah sebenarnya..keluar la mucus yg if dibiarkan boleh menyebabkan infection pula nanti.
Since aku tak boleh kekelas minggu ni (nama pun kena school quarantine kan?), banyak perkara yg perlu di settle di rumah sebelum ibu dan ayahku datang kesini. Ibuku ni sangat particular about kebersihan dan kekemasan..sebenarnya aku pun tapi bila dah letih sangat kadang-kadang tak terbuat juga. Jadi aktiviti hujung minggu most probably spring cleaning!!lagi selamat kan?

3 comments:

tini said...

am so concerned, knp afat x ttp ye? Its a big num yg +ve.. Sy plak yg paranoid x bg d children sentuh/dsentuh their father back from work.rs nak srh d father mandi dgn clorox je.anw, poor lil adam.take care!

setiakasih said...

Ju.. take care. :)

letsshopping said...

Tinie, finally they decided to close the school after the number of quarantined add up very fast.Ah, you know well, we're suppose to breath,live and die at AFATS..hehehe.Wah, dettol je dah cukup..sampai clorox tu..me too, balik keje, baju keje suma bermandi dettol..tak sedap bau pun nk wat camane..asal org lain selamat.

Sue-thanks ye.I will add your link nanti.