Oct 21, 2009

Yesterday (cerita dah basi sebenarnya) Adam was being difficult when I sent him to his baby sitter...he cried and refused to go and insisted to follow mommy to work. Then I told him that he cannot follow me to work...and anak I ni memanglah a difficult negotiator. Tau apa dia kata? haa..'mommy beli mainan kat Adam!'. My oh my...pandai minta toys dah. So I agreed la and thought he will forget camtu je...but no..as soon as dia bangun dari evening nap, terus dia bagitau baby sitter dia 'Adam nak balik, mommy nak beli mainan.' Even masa daddy dia ambil dia, he kept repeating it. So we went out, first to get his hair trimmed sebab dah cam apa tah rambut panjang. Baik betul dia this time around..dah boleh duduk kat kerusi tu alone with having to hold him dah. Then after that, he reminded us again that he wanted his toys..hmmm...so we went to the town and let him choose what he wants Nasib la tak banyak pilihan kat The Store PD nih..tapi memang boleh agak apa yg dia kan pilih...apa lagi if not car. This time dia nak yg besar remote control one but I said no..nanti bukan setakat dia je yg main, dengan daddy sekali terjebak. I only relented to the one yg memang main dua tiga kali sure patah punya. If you know my son yg memang lasak and kasar tu...dia akan 'repair' and 'modify' his toys as he wish. So baik la I buy mainan yg memang tak rasa rugi sangat if rosak hancur berderai sekalipun. I don't know about other kids but I know my own kid tak selalu dapat apa yg dia nak. We agreed to let him appreciate apa yg dia dapat sebab bukan senang nak dapat. Tapi, being a 2 years old..boleh ke you harapkan appreciation comes by taking a good care of the toys? Bukan in Adam's case I think.

No comments: