Oct 30, 2009

My mom said, "Breakfast is important if you want to get rid of the excessive weight"
My usual reaction will be, "Ye ke?" and mom will reply, "Check in the internet la"...hahaha...because her anak-anak memang manjang online, termasuk la adik kecik so dia rasa we should aware of all the facts. But, the time that we spent online adakah untuk searching for infos? I could say yes now since I'm back of being a student but before this? Usually I'll google on recipes, places to go for holiday, IKEA website (sekarang pun), ada juga la info about health, beauty and makeup and fashion and baby. Nowadays pula tambah dengan Facebook.
Cerita tentang fb ni kan, masa minum-minum dengan my colleague, timbul tentang cerita cemburu bila dapat 'bertemu' kekasih lama di fb. Of course cemburu the spouses la kan. Ada baik buruknya fb ni. Yang baiknya dapat berjumpa kawan-kawan lama yg dah berpuluh tahun tak jumpa..mengeratkan tali silaturrahim. Yang kurang baiknya bila bergaduh bercerai berai dek kerana fb ni juga...runtuh masjid yg telah terbina sekian lama because of fb. Not to mention yg propose, yang mengurat, yg mengayat dalam fb ni...macam-macam.
I discussed about perasaan cemburu ni with hubby last night and I asked him to come clean about his feeling if I go out with my exes without him? Maybe just for drinks and chat only la. He told me before (masa awal-awal kahwin dulu la) that he is okay with it as long as I know the limitation. Tapi jawapan semalam sudah berubah la...when he said, of course he will feel jeolous if I went out with my ex without him tapi dia akan berbaik sangka la yg I hanya keluar minum dan tahu the limitation...hehehehe..then I cakap la, dulu he said okay..ni dah coming to 5 years together dah kata jeolous pula...tersengih-sengih la dia..admitting that he cannot imagine his life without me, ever..and he doesn't want to risk it by any chance.. hehehehe..meleleh dengar ye.
So, memang I didn't add the exes in the fb. Tak nak cari masalah. Of course, no feelings, love or affection involve lagi tapi hati manusia...I tak berani mengambil risiko kegembiraan bertanya khabar for 30 minutes meruntuhkan mahligai yg susah payah we built from scratch for almost 5 years..
Jadinya, entry harini bukan tentang macamana nak hilangka berat tapi about fb..hahaha..go figure la camane bleh menyimpang jauh ni.

No comments: