Oct 21, 2009

Right now, I am under pressure to complete my group writing assignments (ada 2 hutang dengan Kak Mona and Rahan), my term paper, article review and paling pressure nak siapkan proposal my research. Ya Allah, bagai macam nak pecah kepala aku baca semua scholar articles about child development. Nak mencari article yg paling tepat untuk merumuskan dan 'menceritakan' tentang research aku. So far my proposed tittle yg telah mendapat anggukan Dr Aziah is, "Motivating speaking skill through play acting among the pre school children at Pusat PERMATA Negara". Tak sure la pula nanti fikiran berubah nak mengalih arah ke ESP's area pula. So I have to do LOTSA reading on motivation, children development and psycology, literature and children lit...rasa aku la setakat rough mapping yg dibuat. Sakit sakit sakit kepala. Since my research is ethnography, kena mencari pusat PERMATA la untuk buat pilot study...BUT, itupun if rajin teramat dan I have time to spare in which I really doubt la.
I know I know..this entry is so 'rojak' and halibut...if you feel dizzy reading it, janganlah baca. Tuan punya blog need to release some steam off her head.
Weh, baru first sem dah pening bab research ni...apa cerita ni? Takpelah (console diri sendiri), at least taklah terkedu di akhir sem baru nak menggagau mencari articles and references. At least I prepare the boat and well equipped it before I go sailing..hahahaha...literary ek.
Bulan december ni dah start masuk second sem...bila dapat course time table..uhuk uhuk...senak perut dan usus bila 'membaca' nama prof f will be with us for next sem...I don't want to speculate until I get to know her..as in 'don't judge a book by its cover' la kes..tapi bila ada sekali tu 'selisih' komen-komen dia to my classmates, at least it shows some of the true color la somehow. This sem punya lecturers memang best...sangat understanding the demand of part time students like us...boleh tolerate certain things dengan berhemah..next sem? I don't know what to expect.
Awal december juga start with acara bercanda di Pulau Langkawi...macam nak start saving for shopping tapi bila discuss dengan 'CEO', semua spending kena freeze sampai ekonomi negara pulih. Mau tak..CEO tu rugi USD 700 baru-baru ni. Lupakan niat shopping, just hiburkan hati berjemur sampai gelap jelah nanti.
Urghhh...makin tak make sense apa yg aku tulis. Back to my reading.Current status is doing the assignment for Kak Mona to compile..sabar kak..nanti saya hantar.

No comments: