Sep 15, 2008

Pleasant surprise


I guess dengan aku yg lifeless and demotivated every time balik keje, hubby pun perasan.My usual self is happy with segala jenis lawak jenaka yg tak masuk akal sometimes...nyakat hubby and Adam and my endless chatter.Hubby mentioned about the quietness of the house sampai bunyi burung pun dah boleh dengar (coz dia kata usually mommy talk and talk sampai dia tak dengar bunyi lain dah..hahaha..yeah right). Reasons are:
Aku dah penat memekak giving orders kat pejabat..penat bercakap berkali-kali about one single thing for hours..as for this week hari minggunya diisytihar hari bekerja..trying damn hard to be optimist, maybe dapat cuti raya awal kut. Then my comrades said that cuti raya might be very short as we might be called to work on the second day of raya. As for the officers, we maintain the charades of good humour but not for our subordinates as they are hoping for a week break at least.So to keep up their shattered happiness and motivation, I have to work the extra mile in ensuring people have no reason to kill each other doing the tasks. So damn taxing if I may say.
How could I be so sane, calm and happy with these issues? Mungkin tidaklah jawabnya...Jadinya balik keje last week hubby dah spring out a nice surprise for me...sangatlah terharunya daku..sampai teary eyes la jadinya..terlalu euphoric with the joy I don't care what present he gives..hahaha..the thought that count kan?jadinya hadiah apa tak penting.Yang penting...aku rasa dihargai oleh orang yg aku paling sayang.The perfume is too sweet for my taste yg suka fresh smell nih tapi tak cakap apa la..still grateful.But did dropped a little hint la kat hubby like 'Oh, I thought a Nikon D80 camera..but this is even better..' sambil senyum ada makna..hahahaha..believe me..hubby just knew what I was thinking by saying that.I'm still waiiitinggggg....hehehe.

No comments: