Sep 22, 2008

Masalah kah ini?

Sepanjang bulan Ramadhan 1429 Hijrah ni aku rasa dugaan dan cabaran banyak sungguh. To narrate the causes and effects memanglah tak cukup space.
As a soldier (yup..I am) aku rasa at all time I set my mind that anything is possible.Plans could be changed in just a snap. Since hubby is also a soldier, we thought we are prepare for all sort of things.But sometime bila dah terlalu kerap berlakunya last minute changes..orang yg sesabar hubby aku tu pun bleh blow.

Working at this current place..aku baru moved from Lumut early this year..banyak perkara yg ad hoc.Working with the Navy and working with the Army is soooo different.Since aku dah merasa ni boleh la tahu bezanya. Memang tak boleh plan apa bendanya pun..bila plan cuti tetiba ada meeting hari Ahad.Plan nak beli baju raya last weekend kena batal coz tetiba lak kena keje dari pagi sabtu sampai la pagi ahad..balik rumah aku drive macam org yg lalok coz terlalu mengantuk.Hubby yg patut dah gerak ke Lumut terpaksa la tangguh dulu.
Actually, memang patut hubby aku blow dengan Komandan aku ni pun coz dia terpaksa cancell banyak comitment dia just because unit wife dia memang fail dari segi management and planning..Hubby aku yg sibuk dgn projek, dgn site pun bleh kalah dgn aku yg a mere teacher in the Armed Forces.
Raya tahun ni pulak..aku yg tak sure cuti atau tak..bayangkan.Nasib tahun ni turn Klang..kira dekat juga dgn PD ni.If turn Taiping mau aku meraung juga..
Aku yang pening ni dah jadi tak tahu macamana nak berfikir dengan wajar..cuti raya ni pun macam tak cuti juga..dgn kertas soalan trial SPM nak mark, dengan Board of Inquiry lagi nak siapkan..fenin fenin..

Bagi yg membaca..tak semua tempat macamni keadaannya..bergantung kepada siapa Pegawai Memerintah.Macam sebuah kapal la..if Kapten pandai kemudi, ribut ke taufan ke..tak de kesan tapi if Kapten nye buta tuli..alamat tak ribut pun kapal rasa macam tempuh ribut.

Itulah aku, seorang guru dan seorang askar
Itulah hubby, seorang jurutera dan seorang askar

1 comment:

サンテラ said...

Puan, per citer layout blog ko neh? :D


Meh sini aku betulkan, bak temporary password. :)