Aug 16, 2010

Today is the 6th day of Ramadhan..alhamdulillah. Walaupun dah 'ponteng' tapi hakikatnya, saya tetap berpuasa. Sebab perasaan malu nak makan di pejabat walaupun ada lesen untuk makan dibulan puasa. Therefore bila terhidu bau nasi lemak dari pejabat sebelah (yg confirmed penghuninya semua lelaki), hati saya terdetik..hmm..ruginya la bila berpeluang berpuasa penuh tapi tak ditunaikan.
Bulan Ramadhan kali ni ada banyak beza from last year. Of course, last year we were still at PD..enjoying slow and easy life. But this year sudah menyambut di KL and without hubby tersayang pulanya. Tapi cabaran dan dugaan rasanya makin bertambah. Dengan tugas, rakan sekerja, boss dan juga fellow drivers on the road. Kadang2 dalam hati saya berkata..if pagi2 tak maki hamun driver dijalan, maybe saya akan lebih ceria dan bersemangat ditempat kerja. Saya telah mencuba dengan gigih untuk tolerate tapi makin saya tolerate..saya rasa makin kurang didikan sesetengah driver di Malaysia ni...of course di KL la since saya menetap disini.
Also, the accident rate yg naik mencanak tu bukan sebab element lain tapi kerana sikap manusia sendiri...wallahualam.
Dibulan Ramadhan ni juga kesabaran diuji...dan saya yang selalu fail bab mengurus kemarahan ni boleh rasakan yang saya sedang bekerja keras menahan nafsu amarah apabila sesuatu perkara yg menaikkan kemarahan saya berlaku. But, I'm just a human being..ada kala terlepas juga and hopefully pihak yg dimarahi tu berfikir sebelum menghukum...kenapa anda dimarahi? Adakah wajar anda dimarahi?
Anyway, I do hope, at the end of the day...to go back to my home..and to be with Adam. Penat lelah bertambah lagi bila di rumah melayan si kecil yg banyak tanya tu..but selagi terdaya, saya akan tetap melayan keletah dia. Hilang duka dan hilang lara pada yg tiada...

2 comments:

Suzie said...

i pun tgh 'cuti' tp tetap 'puasa; n even bangun sahur sbb nak bagi sokongan kat hubby..hehe..kalo i tak bangun means dia tak bersahur la.

ur hubby blk masa raya tak jue?hope kesedihan u berakhir juga nanti n semoga kesabaran u akan dpt pulangannya

Jue Fauzi said...

Suzie-Alhamdulillah, sure hubby you rasa berbaloi sangat2 bangun sahur..ada wife yg penyayang setia temankan. Insyaallah my hubby is coming back for the Eid..terubat juga la rindu..hehe.