Jan 30, 2009

Hari ni ramai yg menyapa bertanya apa yg tak kena dengan kakiku. Disebabkan aku berjalan seperti ketam pada hari ini..huhuhu..nak diberitahu malu jugaklah sebab orang lain pun pergi ke gym juga tapi taklah sampai dah jadi macam ketam macam aku ni. Nilah akibatnya setelah meninggalkan rutin ni sekian lama. Sejak-sejak selepas melahirkan Adam ni, rasa malas menyebabkan aku langsung tak menjenguk gym. Masa pregnant dulu pun lebih rajin berlari di atas treadmill sampailah bila dah masuk bulan ke 4 baru stop sebab kerap mengah.
Semalam was the turning point la gitu..coz dah masuk dlm list azam Tahun Baru, aku nak kembali slim and fit. Takpelah..anggap jelah kesakitan dan ketidak selesaan hari ini adalah untuk kegembiraan pada masa hadapan.
Gym yg dituju oleh kitaorang (I and my juniors) memanglah tak ramai orang. Untuk semalam adalah dua orang jek body builders tengah 'mengasah' otot. Apart from us, memanglah tak de pengunjung lain. Since takde apa-apa fees yg perlu dibayar (free aje masuk guna), rugilah if tak digunakan sepenuhnya kan? Aku rasa serik dah perasaan menyesal ni...macam nak mencari accessible pool yg free kat sini la. Masa di Lumut dulu punyalah besar swimming pool yg ada dan free..tapi jarang sangat aku manfaatkan. Bila nak cari pool sekarang, barulah rasa menyesal. Dah tak ada gunanya lah kan? Melainkan jika aku berpindah ke Lumut kembali.

3 comments:

Suzie said...

yeaaa lebihkan sket stretching tu ye jue..hihi..i knoow the nearest pool kat stadium paroi la jue...kat pd tkde unless owned by hotel.i pun sbb my dad keja situ,tu pun bile ada guests tkde la ktorg swim kecuali tkde org.lg pula tmpt tu close to public

tp tkpe bile2 nak gi pool i'll let u know bleh ajak lil adam swim.buzzz me ok?

Jue Fauzi said...

owh..it's okeh suzie.the other day we just gate crashed one of the hotel nye pool tapi u know la PD masa cuti..crowded amat..swim kejap jek Adam tak selesa ramai benor orangnye.Insyaallah will buzz u one of these days.

Hannahadi76 said...

ko nak swimming ke? meh le datang umah akak. kita jadik dugong. akak pun dah lama bebenor tak jadi itik ni. masa kat UM dulu every weeks pegi. but rasanya swimming suit akak mahu jadik roti kirai kalo akak pakai balik. huhuhu....