Jan 1, 2011

Welcome 2011

My plan to do an entry for the last day of last year tak tercapai..waaaa...I switched on the laptop and even prepare to type an entry but then hubby called to wish me Happy New Year, langsung terlupa..hahaha...dengar suara hubby je lupa apa kerja nak buat..terrible me and my lovesick la. Last year we were together sambut new year di rumah baru...this year sama juga, just sambut alone tengok firework dari tingkap rumah je...from the family hall, boleh nampak Menara KL, from my bedroom boleh nampak KLCC so tak payah bersesak pun boleh tengok view yg cantekk. Just that last night I takde mood nak snap any pictures...really...walaupun sangat goges scene nya.

So, 2010 had left us all with many stories..be it sweet, memorable, bitter or wonder. I have my own share of 2010 and let just say it was full of it. Alhamdulillah Allah still grant me a day of this new year to breath. Adam wake up very early..huhuhu...and of course if dia dah bangun, mommy juga kena bangun walaupun mata masih tutup. Semalam dia demam and after 2 doses of pcm..nampaknya panas dah kurang.
Plan semalam nak pergi inteview maid..yeah..you heard me right..we are going to hire a maid but daily maid yg datang pagi dan balik petang. Why do I need a maid? Secara logiknya memang tak cost effective sebab I ada anak sorang yg dah besar..but sebenarnya ada banyak reasons. If ada rezeki I, maybe I'll be away this February and that left Adam yg bersekolah...terpaksa cuti sekolah for 4 months. Although his principal bagi peluang for trial one month and he will only start schooling back in June...kesian dia la nanti tertinggal jauh. So after lenghty discussion..I will left him with my sister for the months I'm not around. The maid will come and prepare his breakfast and lunch and for him to go to school. Yang kerja lain will discuss with the maid la..we'll see how it goes petang ni.
Where will I go? I don't know for certain if I'm going so I will share once it is confirmed. So far insyaallah la..but mana tau ada last minute change pula.
Apa pun, we would like to wish a Happy New Year kepada semua. Semoga dengan kedatangan tahun baru ni, akan memberi kita lebih rahmat dan ketakwaan kepada Allah swt. Selamat Tahun Baru 2011 you allll....wishes from:


Adam Muqriz dan Daddy, Mohamad Shaifudin

Adam Muqriz and Mommy

...and lastly dari tuan tanah...

No comments: