Jan 4, 2011

We should had completed this one workshop by this week but due to the cuti given by our PM, terpaksa tunda hari Jumaat minggu ni. Seriously, my first week of the New Year dh havoc. Ingatkan dapat la buat kerja dengan tenang dan tersusun..organized. Kisahnya, my new staff was admitted sebab strok..and then the other one is down with fever while the other one is on leave...which leave me alone at the office.
Tarik nafas panjang-panjang....exhale...tapi cam tersangkut..huhu..minggu ni dah la banyak kerja, unexpected things camni yg buat saya rasa macam nak ketuk-ketuk kepala sendiri. Ye, ye..kenapa bagi cuti pada staf yg sorang tu..or kenapa tak tarik balik cuti dia and suruh dia datang kerja. Saya terfikir juga la..dan memang saya boleh buat macamtu. Saya pun ada anak yg kali pertama nak bersekolah..tapi saya tak bercuti pun. But, itulah yg membezakan sikap pegawai dan sikap anggota bawahan. Bak kata Boss saya yg terdahulu...jgn bersikap seperti anggota bawahan sedangkan anda adalah pegawai. Jika anda bersikap seperti mereka..tiada beza pangkat di atas bahu anda..huhu...prinsip camni yg buat aku fikir berkali-kali.
Rasanya saya akan buat pembaharuan terhadap mutu kerja saya dan anggota dibawah perintah saya. Insyaallah. Sebab saya dapat rasakan, mutu kerja yg diberikan semakin menurun prestasinya. If you can't trust yourself to be better...push yourself harder to be the best la jawapnya...sigh sigh...

No comments: