Oct 17, 2008

Lenggang si paku lenggang..

Semalam nye cite dibawa ke hari ni kerana keletihan yg maksimum ditambah sakit kepala yg marvellous. Aktiviti semasa bulan ni sangat padat and tiring (what's new anyway). Semalam selesai satu la 'hutang' which was UJL ataupun Ujian Jalan Laju. It is a must for everyone in the Army. The reason aku tak cakap in the Armed Forces is because for RMN, tiada such activity..begitu juga dgn RMAF (belum pernah berkhidmat di Air Force jadi tak tau sangat la). Selama 5 tahun aku serve the RMN, tak pernah ada aktiviti seumpama ini melainkan jika aku berkursus dibawah Army. 'Ujian Jalan Laju' ni ada beberapa peringkat and semalam kitaorang buat 12 km. Actually, nama Jalan Laju ni sekadar nama je..bukannya berjalan tapi berlari.Bukan sekadar lari lenggang si paku lenggang je tapi dgn membawa bebanan.
Masa UJL dilepaskan tu hujan tengah renyai-renyai..but lebih baik hujan dari panas terik. Lebih baik sejuk dari panas kan?
Selesai aktiviti jam 1900.Aku sampai kat rumah dgn blistered leg (sakit and pedih sangat) and sore muscle. Since adik-adik datang rumah dan aku dah tak terdaya nak masak..kuar makan kat benteng. First time makan nasi goreng thailand..hehehe..balik dari benteng aku dan Adam yg keletihan tertidur tak sedar sampailah hubby kejut. Bangun pagi ni...super headache, runny nose (coz the headache), sore muscle, sore everwhere..hilang la 1 kg dah nih.

No comments: