Oct 10, 2010

My Little Chatter Is Away

I'm missing my little muse, my bouncing, energetic little chatter already. Between heavy schedule and fighting with flu and cough..I managed to send Adam back to his Tok's house. He had been nagging me for weeks to go back to my parents' house but I am a bit tied up with few (huhu..if only few could be the right choice of word la..) commitments over here, therefore could only promise nothing until yesterday. He..as usual is very happy to be pampered and been given full attention by my parents..sigh, sigh..nampak sangat kurang kasih sayang mommy la tu.
The actual reason will be saya outstation for a week at Putrajaya covering the Putrajaya Forum. Since takde bibik nak saya heret untuk jaga Adam while I'm working..terpaksa la saya post dia ke kampung lagi. In which dia sangat la suka terlompat-lompat.
When I come back to the empty house..aduh..jiwa kacau...selalunya ada je comment or soalan cepu emas dari anak bujang sorang tu but when it is so quiet..rasa incomplete pula. Although I'm the type yg prefer quiet and tranquil nye suasana, bila takde suara anak..sunyi!!
Memang la if selagi boleh, I would prefer to have Adam berkepit with me anywhere and everywhere...mommy mana yg tak nak camtu kan? Mommy mana yg nak tinggalkan anak..hatta tinggalkan dengan atuk neneknya sendiri kan? Tapi Adam dah biasa macamtu since I habis pantang and started working...and of course, he is a little bit different from kids yg tak pernah berenggang from their parents. Macam mana beza tu let it be la kan...but one thing for sure..dia mudah faham when I cannot bawa dia sama...I only have to tell him. No crying or tantrum...alhamdulillah. Hakikat yg saya tak boleh tipu ialah saya rasa sedih every time saya terpaksa tinggalkan Adam...cumanya saya kuatkan hati..saya mencari rezeki untuk dia.
p.s.Daddy, mata adam dah okay..luka dh sembuh..just lebam mata belum hilang..mommy gurau dengan Adam tanya apa brand eye shadow dia coz long lasting..hahaha..jahat ye mommy ni..gurau gurau bawa bahagia kan?

1 comment:

yusana said...

mem...

pasai apa tiap kali cheq baca n3 mem kan.. sure cheq rasa nak nangis.. pasai apa cheq xtau la.. maybe ur ayat tu buatkan cheq rasa feeling sgt2.. hehehe...