Oct 21, 2010

Am I Pregnant?

Content takde kena mengena dengan title tapi ceritanya lebih kurang about this issue la. Not really sure if the word "issue' is the right word tapi tulah jadinya..
Saya rasa saya ni type yg susah nak terasa la...dalam erti kata lain, saya selamba je if orang me- 'laser' ngan saya...sebab saya ambil pendekatan..if tak layan, taklah kemana laser tu kan? Most of the time saya diam dan saya senyum walaupun ada kala pendapat org yg bersuara tak sama dengan pendapat saya...tapi setiap orang berhak atas pendapat masing-masing kan? Lain la if orang tersebut minta pendapat saya...itu pun saya tak boleh claim yg pendapat dia tak betul..
Satu je hal yg buat hati saya mengecik dengan serta merta...bila orang bertanya kenapa tak mau tambah anak...saya tak kisah sangat if yg bertanya tu kawan rapat, yg tahu susah senang saya..dan bertanya kerana ambil berat..tapi bila yang bertanya bersungguh-sungguh macam menjaga tepi seluar saya...hmmm...saya memang rasa sket menyampah. Bila ditanya, saya jawablah belum ada rezeki lagi...Insyaallah if Allah nk bagi, ada la nanti...tau apa orang yg bertanya tu cakap? "Eh awak..sekarang ni bukan zaman nak berserah pada rezeki aje..zaman ni kita kena usaha keras..baru la dapat.." Masyaallah..tersentap saya mendengar. Takkan la kita nak menidakkan kuasa Ilahi? Memanglah saya berusaha tapi if bukan rezeki saya lagi, siapa saya nak persoalkan?
Saya tak tertekan pun selama ni dengan pertanyaan orang..yelah, yg tak tahu mesti bertanya..tapi bila dah tahu..jgn la persoalkan sampai begitu sekali...jika awak yang bertanya tu berada ditempat saya? Apa agaknya yg awak akan rasa? Fikir dulu sebelum bercakap..bukan bercakap dulu baru nak berfikir.

2 comments:

ROSMAH AZAN said...

Sabar je la Ju...mulut org kita tk bole tutup..sampai masa dia letih la tu btanya..

tini said...

adat la jue, kalau beranak jarang pun org tanya, beranak rapat laaaagi kena keji.anak jarak kata kita penting diri (jg badan.. bla bla..) anak rapat kata x pandai jaga badan plak.. so, hanya kita & Allah saja yg tahu, biarkan mulut2 itu. =)