Nov 16, 2009

I think last week was the pinnacle of my busiest schedule so far. Blame on last minute tasks, blame on procascination, blame on myself..blame on the mood...but yg salah still diri sendiri la sebab masa ada waktu yg terluang, tak nak gunakan sepenuhnya. Masa zaman undergrad dulu, crashing tu perkara biasa...tapi yelah, masa tu takde anak, suami, rumahtangga, belum bekerja maka last minute macamana sekalipun, assignment dapat siap on time. Tapi bila try crash this time around...aku yg burnt.hahaha. Jgn la cuba lagi next sem..harus tamat je study aku dapat high blood pressure pula nanti.
This week minggu SPM examination bermula. Paper English will be on the second day of the exam. I think I had prepared my students well tapi tak tahulah macamana. If based on the trial result, ada banyak improvement dari last year tapi semuanya bukan kuasa kita kan? Tried my best to go through several posible questions and harapan I as a teacher, moga dapat membantu my students menjawab dgn betul dan yakin. Officially kelas dah takde but we're still around untuk membantu mana-mana students yg masih lagi need help. Ramai juga staff yg takde, because menjadi Pengawas Peperiksaan. As I already decided last year will be the first and the last time I jadi Pengawas...tahun ni I nak minta cuti. And after all the hard work, I think I deserve a break. After all, selepas Raya Haji ni I'll fly off to Langkawi for the Langkawi International Maritime and Aerospace Exhibition 2009. Balik je dari Langkawi terus ke Institut Terjemahan Negara for 2 weeks transation course. Balik je dari ITNM, terus ke Genting Highland for family day. Then, proceed to Melaka for Gunung Ledang expediton. Memang padat dah jadual hujung tahun...in which honeymoon yg diplan terpaksa la ditunda next year. Tunda lagi...rasanya dh banyak kali tunda..apa nak buat..if I tak sibuk, hubby pula yg sibuk. So kita cari la masa yg sesuai nanti.

No comments: