Jan 17, 2012

Stress Free

Tajuk agak mengujakan tapi percayalah,ceritanya biasa-biasa aje.Banyak perkara 'menarik'yang boleh ditulis tapi memandangkan status pekerjaan saya yang menitik beratkan soal keselamatan dan kerahsiaan maka tak banyak la cerita 'menarik'yang dapat dikongsi bersama. So,banyaknya cerita tentang anak yg bagi saya stress free..when he behaves that's it.
Hari ni saya sambung bermain basketball.Percayalah,lemak-lemak yg dh lama tepu ni sangat susah nk terbakar walaupun saya bersukan 3 kali seminggu(tak termasuk berjalan sana sini melangsaikan kerja).Niat saya nak kurus sedikit supaya baju mess kit saya nanti selesa dipakai.Tapi macam tak berjaya je harapan tu.Owh,berbalik pada bermain basketball tadi.saya telah terpelecok semasa sedang berlari mengejar bola.Terkehel kaki kanan saya.Terasa sengal sampai susah nak tidur.Last week saya bermain basketball dan terseliuh tangan kanan.Nasib juga minggu tu pulang ke kampung so dapatlah saya berurut.Tapi minggu ni ada plan lain jadi tak dapat la balik berurut dikampung.Semasa saya mengambil Adam dari rumah pengasuh,kaki dah terhincut dan trust his eyes,Adam tanya kenapa mommy jln macam senget (ni ayat dia). When I told him,saya tak sangka dia akan reply begini, Mommy tak payah pergi kerja la,rehat dirumah cepat baik kaki tu.When I said I agreed with him but kena hantar di kesekolah dahulu.He replied, Eh,tak payah la hantar Adam ke sekolah,nanti kaki mommy bertambah sakit.Lagipun siapa nak jaga mommy nanti?Hahaha.nice try sayang but off to school you go.
Hari-hari saya yang stressful banyak diceriakan oleh Adam.Ada masa dia tambah juga stress saya but Im happy when I come home and listen to his chatter.Amusing and entertaining.
That's my stress free remedy.
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 comments:

susumanis said...

hi..am gemini too.. we r juz fun to be with kan..hehe

Jue Fauzi said...

Susumanis-a very sweet nick yeah.Thanks for dropping by.