Jul 7, 2010

Resah hati saya hanya saya dan Allah sahaja yg tahu. Kerisauan saya is confirmed dengan berita yg saya terima awal pagi tadi...suami tercinta saya akan posting ke South Kivu, Southern part of DR Congo..bersebelahan dengan Rwanda. Selama hubby tiba dengan selamat disana, my worry faded away by the possibility (and my wish) that he'll be posted to Kinshasa. Sebab ada few Malaysian there as it is the HQ. Saya agak senang hati under my worry since ada 'orang kampung' yg boleh membantu. But bila ke South Kivu or Sud Kivu...dia berseorangan bersama Armed Forces from other countries. Bukan saya tak pernah melalui pengalaman tu..berseorangan di tempat asing but situasi saya dan hubby memang berlainan.
Resah hati saya takkan hilang..until hubby saya pulang ke Malaysia dengan selamat. Ya, doa sya memang tak pernah putus..mohon perlindungan dari sebarang bahaya. Saya rasakan...saya belum cukup kuat untuk diuji dengan dugaan yg lebih berat.
Saya dah tak mampu menangis..hanya hati sahaja yg mengeluarkan air mata...dengan beratnya rindu yg saya tanggung untuk seorang anak dan seorang suami..dan berat tanggungjawab saya untuk melunaskan suku lagi perjalanan kursus ni.
Siapa yg pernah berada ditempat saya pasti faham...walaupun orang mengira duit yg bakal dibawa pulang oleh hubby setelah pulang dari Misi..saya rasa..duit itu tak membawa erti untuk saya dan Adam. Duit itu tak mampu membayar harga pengorbanan kami untuk ditinggalkan..dan hati yg sentiasa resah. Bukan saya bongkak atau hipokrit menidakkan kepentingan duit..tapi jika diberi pilihan...kami tetap memilih untuk bersama. Rindu yg kami tanggung...tak mampu dibayar.

2 comments:

aishah zaharin said...

i know no words could calm your worries down..

* hugs *

take care.

Azu said...

kak ju..

i know that u're strong person, mom,n wife...

may allah always bless ur family..

azu ikut blog kak ju selama nie.. hari nie azu rasa nak nangis baca...

kalo azu di tempat kak ju azu rasa aku tak kuat nak tanggung sumer tu...

n i miss u akak...