Jun 8, 2010

Saya susah hati- An honest statement coming from me. Usually jarang saya nak akui yang saya sedang susah hati..selalunya saya 'layan' je semua worries saya. But this time around rasanya too much on my plate. One after another...dugaan yg macam-macam starting dari my birthday. Saya nak susun ikut aturan which one is more important than the other pun, rasanya semua pun penting yg perlu saya risaukan.
Susah hati pertama- Saya sedang berkursus panjang di PD. Kursus yg menuntut komitmen, masa dan tenaga and also sacrifice berjauhan dengan keluarga. Dalam saya berkursus ni jugalah hubby tercinta akan fly abroad tak lama lagi. The latest news we got, he'll have to standby to fly on 20 June 10. He'll be away for a year, insyaallah. Ramai yg tanya saya, kenapa saya tak ikut aje? ambil peluang dan bercuti tanpa gaji...owh..itu akan masuk dalam part susah hati saya yg kedua. Saya resah sebabnya, semua persediaan hubby tak dapat saya buat sendiri. Dan masa untuk bersama dah semakin singkat sedangkan I'm stuck here...without him and Adam. Alangkah...
Susah hati kedua- Semester baru saya akan bermula tak lama lagi. In fact tak sempat saya habis kursus taktik ni lagi kelas saya dah bermula. Again, saya susah hati dengan pembahagian masa untuk assignment, presentations yg menggunung nanti sedangkan pada waktu yg sama saya juga akan bergelumang dengan MAP dan mengharungi 8 jam ujian bertulis setiap hari. Sebab saya tak dapat ikut hubby ialah ini tapi of course sebab utama is hubby akan berkhidmat dibawah panji-pnji PBB jadinya peluang untuk ikut sama adalah zilch. Melainkan saya juga ditugaskan ketempat yg sama dan pada waktu yg sama dengan hubby...which is a tad impossible.
Susah hati ketiga- Bila hubby fly, saya masih berkursus...jadi dimana Adam pergi?? Saya simpati dengan cabaran yg perlu dia lalui as anak tentera. In which, both of us adalah tentera. Kesian dengan sacrifice yg dia perlu buat seawal usia dia. Terpaksa kami tinggalkan dia di Taiping. I am not worried if I'm not around but I am worry when his daddy is not around. If daddy boleh balik every weekend tu ok la kan..ni nak balik pun maybe once in 4 months jela. Sungguh saya susah hati sebab daddy la best friend dia.
Susah hati keempat- Yang ni yg paling menyesakkan jiwa saya...tapi tak boleh saya luahkan for other people to read. Susah hati yg ni rasanya yg saya tak pasti macamana nak handle. Saya berdoa setiap hari agar diberikan kekuatan dan iman yg teguh untuk hadapi dugaan yg macam-macam. Supaya kesihatan saya terpelihara agar saya dapat menjaga yg lain-lain.
Hubby is on his way to see me (love you so much) and I really appreciate his thought. Dia tahu saya demam and feeling a bit down disebabkan banyak perkara...and I can't wait to see him to spill out my worries. Saya penat nak tanggung sorang diri.

2 comments:

tini said...

salam.. adoi.. kesiannnya. tabahkan hati, moga tuhan menguatkankan semangat all of u.

Suzie said...

jue,i know u're strong...even stronger than me.

u dah lalui byk perkara dgn tabah insyaAllah u'll be strong enough to handle it dear.

maybe after all yg buat susah hati sbb kita dok fikir pasal benda tu,same with me kalo boleh nak everything crystal clear.

quality time needed here :) as he'll leave soon.cheers jue!