Jun 16, 2010




My brain is suffocating with all the military terms and symbol...I NEED A BREAK..if hubby is reading this and you are wondering where in hell do I find time to do this...my answer will be..I always have time to talk about you..hahaha. In this entry I will talk about you (orang lain boleh muntah jika mahu) En Hubby...just to remind myself again of why did I ever agree to let you go abroad without us...not that I menyesal..but to remind myself why I should be happy for you.

1. Panggilan pertama pada Hubby ialah "Tuan"..hahaha..salute. Because back then he was a senior la..and I salute him every morning you..sebab selalu terserempak di car park (sebenarnya dia intai bila nampak je I turun..cepat la dia turun coz nak jumpa I..hahaha).
2. Cubaan pertama hubby ajak dating was lepas football game..ajak makan goreng pisang..unfortunately I ajak member sorang..rosak plan dia nak beramah mesra.
3. One place yg both of us takkan lupa ialah roundabout kat area Bachok...(betul ke hubby? I lupa nama tempat la). Sampai sekarang I masih ingat Honda yg terbang itu..hehehe.
4. We both love nescafe tarik kurang manis so everytime keluar lepak order mesti sama la walaupun masa tu takde apa-apa hubungan...jadi bahan usikan member2.
5. What make me appreciate him ialah dia sanggup buat apa saja...dari masa cubaan ngorat sampai la sekarang. And I can talk about everything with him...and I like it when ada masa dia dan saya tak sama pendapat..I like the routine of talking about our daily activities...and getting very honest opinion.
6. I think selama berkahwin, saya dimanja dan dibelai-belai macam kucing siam...tak pernah susah dan tak perlu bersusah payah sebab hampir kesemuanya hubby yg buat.
7. Saya cepat naik angin and cerewet..hubby sangat penyabar dan cool and simple..dia la penyejuk say dikala saya tengah 'panas'..dialah penenang jiwa saya tatkala saya sedang berduka lara.

Rasanya banyak lagi tapi nanti orang loya baca saya puji hubby saya lebih-lebih...of course ada juga kekurangan dia here and there but kebaikan dia yg banyak tu dah tutup apa juga kekurangan yg dia ada pada saya. Hubby saya adalah teman paling rapat, pakwe yg paling saya cintai dan suami yg saya sanjung...tanpa dia dalam hidup kami..is like taking away a big part of my soul. Selama masa yg ada ni saya cuba untuk kuatkan hati dan semangat saya untuk buat segalanya tanpa hubby. Saya sendiri tak tahu samada saya mampu...setelah sekian lama saya dimanja. As much as saya dan Adam tak mahu ditinggalkan...saya mahu yg terbaik untuk hubby. So, walaupun kami akan struggle at first without you hubby...I'm sure, insyaallah kekuatan itu akan datang. Ada kala perpisahan sementara tu bagus untk kasih sayang yg lebih mendalam kan? I know I'll miss you so much and Adam too...but inyaallah we'll be allright. For suami yg saya sayangi...saya rela dan saya redha abang pergi atas nama tugas..tanggungjawab kita adalah untuk negara. Insyaallah setahun datang dan pergi dengan pantas.

2 comments:

aishah zaharin said...

i salute your courage!

i baru kena tinggal sebulan pun boleh susut berat badan.. i can't imagine if it's for a year (as i also might kena tinggal sebegitu lama).. hope strength will always be with you. dry up your tears, insya Allah, u'll be A okay

Nor Arshira said...

best la blog pn...paling saya suka pn nyer gaya penulisan...