May 1, 2010

Saya dah lama plan for this outing tapi bila dah jadi kenyataan...boleh la pulanye saya lupa flash saya..hukhukhuk...jadi adalah gambar yg diambil kurang memuaskan sebab ada tempat memang kurang cahaya sebab saya bergantung sepenuhnya pada flash function pada camera saya (sebab flash light saya terlupa la).
Bila Adam tanya saya kami nak kemana..saya jawab, "Kita nak pergi tengok light". Confuse dia kejap dengan jawapan mommynye. Hubby pula balas..."kat KLCC pun banyak lampu juga". Tapi saya cakap tak sama la dengan tempat yg nak dituju ni.
Bila sampai..ada sket rasa dismay sebabnya, punya la ramai orang. Perangai saya pula, bila nak buat kerja, sangat rasa down bila kena bersesak dengan orang. Saya rasa tak selesa betul nak berebut good angle dengan orang. Disebabkan terlalu ramai orang, saya sekadar ambil gambar and aim for good places and angle next time saya datang lagi. Rasanya if datang pada hari biasa, maybe orang tak seramai tadi (ye..saya balik je terus update blog you) sebab kebetulan esok cuti Labour Day kan.
Tempatnya (maybe ramai yg dah tahu pun) di I-City, Shah Alam. Saya tak perasan mulanya setiap kali drive balik kelas tapi bila berborak dengan fellow photographer, ada yg suggest saya kesana untuk practise skill amek gambar outdoor at night with thousands of lights. I admit la, saya masih amateur bab ni. Bila google tempatnya dlm internet baru perasan...saya memang pernah kesana and true enough, cahaya yg cantik ni boleh dilihat dari highway lagi. Tapi...saya lupa bawa flash light..arghhhhh.... Masa ni model tak bertauliah dah penat.
Myrid of colors











No comments: