Aug 25, 2011

Di hujung Ramadan

Assalamualaikum....
This year saya langsung tak menulis tentang Ramadan yg diraikan. Takde cerita langsung rupanya.Semalam saya berpeluang menjengah sekejap blog sementara menunggu event habis...sedihnya la rupa blog saya yg tak di hapdate ni. Jadi saya telah strategize masa selepas sahur untuk menulis.Lepas sahur ni routine biasa mak mak bekerja la....pressing baju sekolah anak,siapkn beg baju untuk junior learners@,beg buku untuk genius aulad@ dan baju kerja mommy yg sangat lamaaaa nk di press tu.
Apa beza Ramadan tahun ni dan tahun lepas? For us,tahun ni masih lg bertiga (tiada lg tanda-tanda nk berempat) huhuhu...,daddy dah balik menetap di Malaysia (alhamdulillah)...namun dapat jumpa dihujung minggu ajelah.Sama like last year Ramadan,jika takde majlis berbuka(yg sngt kerap dan I dislike),saya masak sendiri juadah berbuka. Walaupun letih sampai rasa nk tidur masa menumis...saya tetap gigih polish skill masak yg tak seberapa ni. Kenapa?sebab susah nk cari lauk yg dimasak dengan kasih sayang di Bazaar Ramadan. Saya serik buang duit beli lauk yg belum sampai masa berbuka dah ugut nk expired. Baik la saya jimatkan duit tu aje.
Lastly,tahun lepas tak berjaya khatam quran tp this year alhamdulillah saya berjaya.Awal Ramadan dh susun strategi and it work..hehe. Yelah,semuanya nak buat sorang kan...kena la susun masa dgn kerja.
Tahun ni raya turn rumah saya..yahuuu....if turn di klang pun ok je tp adik beradik hubby saya semua lelaki jadi kurang meriah la nk share cerita tudung ke,make up ke.Just yg tak berapa fun sebab saya kena drive sendiri dari Kl to Taiping...huhuhu....
Anyway,walau apa pun cerita Ramadan dan persiapan kita nk sambut Aidil Fitri,jgn lupa orang-orang disekeliling kita yg kurang bernasib baik atau sedang berduka menyambut lebaran.Take care.
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 comments:

Suzie said...

slmt hari raya jue + fmly ;)nape dpt jumpa weekend je?still pjj eh?

i pun lg suka masak,smlm 1st time la rasa nak beli sbb i demam n tak larat nak masak then beli cara berlauk tp happen to be basi la kan masa nak berbuka tu...so sad dah la rm1 dpt 2 biji je n i beli la rm2 tp sudahnya ke tong sampah :(

aishah zaharin said...

selamat hari raya jue! maaf zahir batin!

ps - last few month, (i think masa u baru balik & husband pun balik) i saw u n husb kat jj aeon setiawangsa. tapi seperti biasa, i slowwwwww tengok2 u dah takde. adehhh. ;)

Jue Fauzi said...

Suzie-Iye,hubby berkhidmat atas kapal pula..takpe,at least jauh pun tk sejauh dulu.Iye kn...bila teringin nk mkn n beli tiba2 belum berbuka dh nk basi rasa kecewa..rasa mcm nk pulangkn balik...haha.selamat hari raya suzie.
Aishah-selamat hari raya dan maaf zahir batin juga...alahai..ye k?dh dua kali miss kn...hehe...i mmg selalu juga ke jj aeon tu..paling dekat dgn rumah..hehe.